Introduction / හැදීන්විම



According to "Online Cambridge Dictionary",

The definition of a professional is,

a person who has the type of job that needs a high level of education and training.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I'm Dimantha Polwatte. I have been in the field of commercial banking for 6 months [2015 July to 2015 December] as an industrial replacement (an intern) [Sampath Bank PLC] and have worked for 1 year and 11 months as an entry-level auditor in a leading global financial service provider in Sri Lanka (One of the big four audit firms). [KPMG SL] [2016 February - 2017 November] 

Though an average employee [According to reviews from a supervisor, my score is 2 out of 5, which is below average (Reason - Absenteeism)] and a professional accountant/auditor in training, I believe I have a vital role to play in the society as well as to the economy of my country, in micro-level I believe with time it may go beyond macro level.

Therefore I treasure every second, minute, hour, day, week, month, and years I spent and will spend in the corporate world as a training professional.

Many of my personal and collective learnings during this period as a professional will be recorded in a blog to share my knowledge and experiences.

That's the purpose of this blog.

..................................................................................................................................................................

In the introduction, I believe I will focus on personal observation of using language as a tool to communicate, in "education and its practical implementation" to students as well as in professional life.

As a Sri Lankan student who is a product of the free education system, I was educated using the language "Sinhalese" in my primary and secondary education. [1997-2010] 

There was "English" as a compulsory subject making it the second language.

But there is a significant number of minority races who use Tamil as their mother tongue in Sri Lanka and the exposure in using the Tamil language is very low as per my observation among many majority Sinhalese users.

But after schooling higher academic and professional education is mostly structured in "English" as the medium of communication and learning.

It is not that I do not like the language English but I have this nostalgic love for my mother tongue because some academic and professional terminology I currently use in English reminds me of my General Certificate Examinations (G.C.E.) Advanced Level (A/L) [2010] studies based on the same learnings in a very basic manner.

I feel my lack of knowledge in Tamil has created an alienation among minorities and myself in the workplace or in other public places or activities in Sri Lanka.

I believe this "language factor" will be a decisive factor in the future of education, business, and many aspects of life in the modern world and it is needed to address these problems in a systematic manner before this becomes a national issue.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

මා ශ්‍රී ලංකාවේ මුලික නිදහස් අධ්‍යාපනයේ ප්‍රතිපලයකි.

නමුත් ඉතාමත් තරගකාරී කඩඉම් විභාගයක් වන අධ්‍යාපන පොදු සහතිකපත් (අ.පො.ස) උසස් පෙළ (උ/පෙ) විභාගයෙන් [2010] වාණිජ්‍ය අධ්‍යයන විෂය ක්ෂේත්‍රය හරහා ඉතාම සුක්ෂම ලෙස කඩඉම් ලකුණු අඩුවීම නිසා මා හට ශ්‍රී ලංකා විශ්ව විද්‍යාලයකට ඇතුලත් වීමට නොහැකි විය.

එමනිසා 2010 සිට 2017 දක්වා අප නිවාස තුළ මාගේ උසස් අධ්‍යාපනය කුමන ක්ෂේත්‍රය තුළ සිදුවිය යුතුද යන්න තීරණය කරගත නොහැකිව බොහෝ මුදල් වියදම් වීම් මෙන්ම පවුල් ආරවුල් ද ඇතිවිය.

නමුත් පෞද්ගලික විශ්ව විද්‍යාල හා අධ්‍යාපන ආයතන වල පැවැත්ම නිසා මා හට කෙසේ හෝ 2017 වසර දෙසැම්බර් 07 වන දින ව්‍යාපාර කළමනාකරණ විෂයධාරාව යටතේ විද්‍යාවේදී උපාධියක් හැදෑරීමට හැකිවිය.

මම දැන් උපාධිදරයෙක්මි.

තවද ශ්‍රී ලංකා ගිණුම්කරණ තාක්ෂණික ආයතනයේ විභාග සමත් වී (2011) කෙසේ හෝ එහි අරාම්භක සමාජිකත්වයද මෙම වසර (2017) තුළ ලබාගත හැකි විය.

මම ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රමුඛ පෙලේ බලපත්‍රලාභී වාණිජ බැංකුවක [සම්පත් බැංකුව] මාස 6ක් [ජුනි 2015 සිට දෙසැම්බර් 2015] පුහුණු අභ්‍යාසලාභියකු ලෙස සේවය කළෙමි.

එහිදී මා ඉතාම සරළ හා ප්‍රාථමික අයුරින් ශ්‍රී ලංකාවේ වාණිජ බැංකුවක සංවර්ධන බැංකු අංශයේ ණය හා මුල්‍ය කළමනාකරණය හා ක්‍රියාකාරිත්වය ප්‍රයෝගිකව උගත්තෙමි.

ඉන්පසු උපාධිය අවසන් කරන අතරමග මට ලෝකයේ මෙන්ම ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රමුඛ පෙළේ විගණන ආයතනයක සේවයට [KPMG SL] යොමු වුනෙමි.

මා දැන් එහි වසරක් හා මාස එකොළහක් [පෙබරවාරි 2015 සිට නොවැම්බර්සේ 2017] එම ආයතනයේ සේවය කර මාගේ සේවා කොන්ත්‍රාත්තුව සම්පුර්ණ කර ඇත්තෙමි.

එහිදී මා ඉතාම තරගකාරී හා දක්ෂ ගිණුම්කරණ වෘත්තිකයන්ගේ සමග එකට සේවය කළෙමි.

මගේ සේවයේ ගුණාත්මක බව කෙතරම් දුරට සාර්ථක ද යන්න සැක සහිතය.

මගේ වයසට වඩා බොහෝ පහළ (මගේ මල්ලිගේ වයසේ) [G.C.E. Advanced Level 2012] තරුණ තරුණියන් සමග මම ශ්‍රී ලංකාවේ සේවා අංශයේ ඉතාම අපහසුවෙන්, ඉතාම උපරිම කාර්යක්ෂමතාවයෙන් හා සඵලදායකත්වයෙන් (මට පෙනෙන විදිහට)  මම ශ්‍රම බළකායට සහය ලබා දෙන්නට හැකි විය.

මාගේ මතකයන් වෘත්තීය ජීවිතය පිළිබදව අමතක වේය යන බිය නිසා මම මෙම ලේඛණය ලියමි.

මෙය ශ්‍රී ලංකාවේ වාණිජ ක්ෂේත්‍රයේ මාගේ අත්දැකීම් හා දායකත්වයන් දැක්වෙන ලේඛනයක් විය හැක.

...................................................................................................................................................................


මා මාගේ සිංහල භාෂාවට ඉංග්‍රීසි භාෂාවට වඩා ඇලුම් කරන්නේමි. මට සිංහල පොතක් අතගාම, එහි පිටකවරය දෙස බලා සිටීම, පොතක් කියවීම හා නැවත නැවත පරිශීලනය තවත් සාමාන්‍ය මනුෂ්‍යකු මත්පැන් පානයෙන් ලබන තෘප්තිය හා සමානදැයි මට සිතේ.

නමුත් පොත් වලින් බොහෝ විට සිදු වන්නේ කායික මෙන්ම මානසික ගුණාත්මක මට්ටමේ ඉහළ දැමීමකි. මත්පැන් වල බලපෑම් බොහෝ විට ඊට ප්‍රතිවිරුද්ද ස්වභාවයක් ගනී.

මගේ ඉහත ප්‍රකාශය මම විශේෂයෙන් "මත්පැන්" සමග සම්බන්ද කලේ, මන්දයත් මා එයට (පොත් හා සිංහල භාෂාවට) "ලොල්" වී එය තුළ ජීවත්වන හෙයිනි.

එයට වැය කරන කාලය හා මුදල් වෙන යම්කිසි ඵලදායි දෙයකට යොමුකෙරේ නම් (ආයෝජන, ඉතුරුම් හෝ වෙනත් පරිබෝජනයක්) වඩාත් හොඳ යැයි මට සිතේන බැවිනි .

මේ මවු භාෂාවට ඇති ඇබ්බැහිවීම් හා වෘත්තීය ජීවිතයේ බොහෝ සාධක නුතන යුගයේ ඉංග්‍රීසි භාෂාව හරහා සිදුවීමට මා යටිහිතින් කැමැත්තක් නොදක්වයි.

එයට මගේ උ/පෙළ අධ්‍යාපනය [ක්‍රි.ව. 2010] බලපෑවේද යන්න සැක සහිතයි.

නමුත් මේ බැදීමද ඉතාම සංකීර්ණ තත්ත්වයකි. එය ශ්‍රී ලංකාවේ අනාගත අධ්‍යාපන ක්‍රමයත්, වෘත්තීය ජීවිතයත් තීරණය කරන සාධක වනු ඇතැයිද මට සාමාජිය  සාධකයක් ලෙස සලකනු කළ සිතේ.

තවද ශ්‍රී ලංකාවේ දෙමළ භාෂාවද ඉතාමත් වැදගත් සාධකයක් වී ඇත. එයට හේතුව ලංකාව තුල ජීවත් වන බොහෝ සුළු ජාතින් භාවිතා කරන්නේ දමිළ භාෂාවයි.

එමනිසා මෙම "භාෂා සාධකය" ලංකාවේ සමාජ හා වෘත්තීය ව්‍යුහයේ සමතුලිත බව හා සමාජීය තිරසාර අනාගතය තීරණය කරන වැදගත් සාධකයක් වනු ඇත.


References











Comments

Popular posts from this blog

අසාර්ථක වසර දෙකක්..... (2018 මාර්තු සිට 2020 ජනවාරි)

අයාලේ ගිය මම, ආචාර ධර්ම හා විද්‍යුත් විගණන කටයුතු (KPMG මතක)

2 years of failure..... (2018 March to 2020 January)